یزدفردا: «کارمندان پس از ساعت 13 دورکار می‌شوند»

سازمان اداری و استخدامی: با تغییر ساعت ادارات به ۶ صبح تا ۱۳، دستگاه‌ها، مابقی ساعات کار موظفی کارکنان خود را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

تمهیدات لازم:

۱- ارسال ارباب رجوع درب منزل با پیک: کارکنان می‌توانند تمامی پرونده‌های مراجعه‌کنندگان را با خود به منزل ببرند و هر کدام که آماده شد، اعلام کنند تا صاحب پرونده خود را به محل برساند! می‌توانند برای این‌که هیجان و آدرنالین قضیه را زیاد کنند، برای ارائۀ پرونده، شمارش معکوس بگذارند. مثلاً بگویند در هر دقیقه یک عدد می‌شمارند و اگر بعد از سی عدد، صاحب پرونده نرسید، به ازای هر پنج عدد یک برگ از پرونده پاره می‌شود.

۲- دورکاری جایگزینی: کارمندان می‌توانند کلیۀ کارهای متفرقۀ خود را در ساعات اداری و به‌صورت دورکاری انجام دهند و در ساعات غیر اداری، کارهای اداری را سروسامان دهند. به این صورت که از شش صبح تا یک بعدازظهر را صرف تماس‌های تلفنی برای انجام کارهای مختلف کنند، روی موبایل همستر تلگرام را تقویت کنند و سری هم به سایر رمز ارزها بزنند. چندتایی معامله انجام دهند و به بازار رو به موت بورس هم سری بزنند. به این می‌گویند استفادۀ مفید از وقت!

و اما تمهیدات ویژۀ کارمندان رده‌بالا و نزدیک به مدیر.

این افراد می‌توانند از بند «دورکاری تمام‌وقت» استفاده کنند. اصلاً لزومی ندارد سر کار بیایند! یک نفر را مسئول کارت زدن می‌کنند و خودشان از دور به کلیۀ امور می‌رسند. ادوات لازم رده‌بالاها، یک میز، یک صندلی گردان، کولر گازی و پنجره‌ای با ویوی ابدی است که می‌تواند در منزل هم وجود داشته باشد. پس نیازی به‌صرف وقت و بنزین خودروی دولتی نیست. رده‌بالاها می‌توانند از خواب صبحگاهی لذت ببرند و بعد با قدرت و انرژی به کارهای مهم بپردازند!

بهتر است مردم، به‌سرعت خود را با این تمهیدات ویژه سازگار کنند. ممکن است به‌زودی تمهید ویژۀ دیگری از راه برسد. مثلاً در مورد تعطیلی شنبه و پنجشنبه یک‌هو اعلام شود، کارمندان کلاً از پنجشنبه تا شنبه تعطیل شوند و به جایش باقی روزهای هفته را دو شیفت دورکاری کنند!

راضیه حسینی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا